Khamis, 4 Ogos 2011

Kerapu masak stim & talapia lemak kering

salam..
hmmm..tgk tajuk je dah tau ape aku nak cerita kan?
bkn pe,teringat ahad lepas..
aku msk kerapu msk stim..
ikut cara aku la..
sbnrnye aritu belek2 resepi kat internet,
pastu teringin plak nak msk..
cara sm je ngan mummy selalu wat..
cuma tambah lg dgn bunga kantan n daun limau purut..
hmmmm.."sedap la mak lang..lps ni leh wat selalu la.."
hehe..mmg sedap agknye..sampai ank buah si syahmi mkn ikan jek..
hahaha..pastu mak mertua aku sebut psl masakan aku yg dah lepas..
talapia msk lemak cili..tp versi yg aku wat tu,kering..xde kuah yg cair2..
aku msk pekat..agknye kena dgn tekak dia.. ^__^
"aritu 'aok'('awak' dlm sebutan pahang) ada msk talapia yg ms mak demam aritu.mak ade beli talapia aritu igtkan aok nak msk ke"
hmmm..maknanya dia suh msk la tu..hehehe..
insyaAllah arini klu xde pe aral,aku mskkn lg camtu ye mak..
Alhamdulillah,diorg kat cni leh terima cr aku msk..
sblm ni takut diorg xleh mkn jenis masakan aku..ngeh ngeh ngeh
k la,arini klu aku msk talapia tu,aku amek gbrnye ye..
esok aku post kat n3 ni..yg kerapu stim tu,x sempat nak amek gbr..
dah licin..hahaha...

Tiada ulasan: