Sabtu, 14 Februari 2009

pelamin impianku.....


sebenonye aku x bpe phm psl tag mngetag nie..

tp xpe..aku jwb je ape aku nak jwb..
ok x?hehehe..
aku mmg suke tgk wedding org..
siap berangan lg..tp bl ms utk aku dah dkt, aku rs len plak..
kejap excited...kejap mls pikir...kejap nak camtu..kejap nak camnie..
huuhhhh...pening pala ceq..

----------------------------------------------------------

ni la design pelamin yg aku suka..simple but nice..


1. How old are you?
27 tahun..lom tua sgt la..sesssuuaaaiiii sgt kawen time nie..hehehe...(wat muke gatal..)

2.Are you single?
dah berpunya...n dah diikat oleh mak dier...tgl tgu masa utk dirantai trus...huarrgghhhhh

3.At what age do you think you'll get married?
dulu aku berangan nak kawen umo 25thn...tp skrg dah 27...insyaAllah klu xde aral,thn ni aku kawen...tp still dah lbt dr target asl...huahuahua...

4.Do you think you'll marrying the person you are with now?
YUP......absolutely......dia jek yg leh thn perangai aku...n sanggup melayan kerenah aku...he is the perfect person for me...mmmuuaahhhh..i love u...cehhhh...

5.If not, who do you want to marry?
hmmm....susah nak jwb neh...tp aku jwb jela ek...coz dia xkan bc en3 nie...hahaha
maybe my beloved bestfriend....(cz smpai skrg dia tgu aku lg...sampai hr aku dinikahkan nti br nak undur diri...huhuhu...sedihnyer..13 thn kitorg bersama beb...)

6.Who will be your bridesmaid & bestman?
my beloved cousin...Kak D....n ank sedara aku yg cute miut...ira n tika...hehehe
diorg nie org kuat.xpyh bestman pun leh...hahaha...
tp aku ttp mtak bantuan adik beradik n ank2 buah aku yg comel tp berantakan tuh....huhuhu..

7.Do you want a garden/beach or traditional wedding?
impian aku adlh majlis perkahwinan yg tradisional..dari pengantin perempuan dilulur oleh mak andam selama 3 hr 3 mlm, memakai inai beramai-ramai, khatam al-Quran dan berzanji, marhaban, nikah, makan beradab dan akhirnya buka hadiah di depan family n sedara mara....waaahhhhhh...meriah kan?
aku x wat upacara majlis tepung tawar coz aku tau tepung tu mmg rs dia tawar...wakakaka

8.Where do you plan to go on honeymoon?
aku x suke tpt yg panas dan leh wat kulit aku terbakar....maknanye tpt honeymoon aku bkn yg berkaitan dgn laut&pulau..kapal laut pun bkn..coz aku mabuk laut...aku nak g tpt yg sejuk...mcm kat cameron highland tu...biase?mmg la bg korg tpt tu biase je..tp aku suke coz ada bunga2, syuran, buahan, ladang yg hijau...huhhh...romantiknye...(of course la..aku ni pencinta alam sekitar)..dan yg penting..sejuk..oouwww..hehehe..pengantin baru kan...

9.How many guests do you think you'll invite?
sume yg mngenali diri ini...teringin nak jemput sume bdk2 kecik lingkungan umo 4 hga 6 thn and sume knk2 istimewa kat kg aku nie..berkat tau bila jamu diorg nie mkn...smg diorg mdoakan kbhgiaan aku..org tua pun jemput gak..tp kdg2 org tua ni byk ngumpat n complain psl majlis kenduri org dr mdoakan si pengantin..tu yg x bestnye...hehehehhh...

10.Will that include your exes?
maybe....hope diorg sudi dtg...aku nak tunjuk kat diorg tu aku pun boleh hdup bahagia walau tanpa diorg..diorg pun ada yg x jd sape2 pun sampai skrg...i win!!...hahaha...(bunyi mcm bls dendam jek..)...ngeh...ngeh...ngeh..

11.How many layers of cake do you want?
aku x mkn kek...so,rugi klu bli kek..pengantin x dpt mkn..heheh..
aku nak pulut kuning berbentuk mahkota..pastu bhagian dalam(lingkungan bulatan tu)letak rendang daging..pastu kat bahagian luar,tabur serunding kelapa...wat mcm mahkota atas kepala..serunding tu mcm rambut la...hehehe..cute kan?..nie idea aku tau...jgn curi sampai la ku dah wat nti..lps tu korg leh la tiru...hihihi

12.When do you want to get married, morning or evening?
pagi kot...pg tu suci la rsnye....n sesuai waktunye..lps nikah, wat marhaban terus....owhhh...sucinye cintaku....cehhh...berangan lagik..

13.Name the song/tune you'd like to play at your wedding
first...bukak lagu Selamat Pengantin Baru dr Saloma(naikkan mood pengantin and org2 yg rewang tu)
pastu lagu Kompang Dipalu nyanyian Waheeda dgn EYE...
best woo....tersipu2 aku nti..ngeh..ngeh..
kompang dipalu...pengantin baru..duduk bersanding tersipu malu..
kompang dipalu...pengantin malu..moga bahagia ke anak cucu...
lg satu lagu Nur Kasih dari InTeam..syahdunyer...leh nangis aku atas pelamin nti..
(suwoh pengantin lelaki nyanyi lagu nie leh x?)

14.Do you prefer fine dining or just normal spoon & fork?knife?
guna tgn je la...kita kan org timur...lgpun lebih manja bl suap menyuap guna tangan nie...hehehe...

15.Champagne or red wine?
aku suke air sirap bandung soda..sedapnyer...mau kembong prut pengantin pempuan nti...hehehe..x pun zappel pun leh gak...ada spe2 nak sponsor zappel?hehehe..

16.Honeymoon right after the wedding or days after the wedding?
kene tgu setel kat dua2 belah umah....periuk belanga dah kering, bubur som som dah bg org kampung, pinggan mangkuk dah simpan dlm stor, bil api air dah byr(nti kne potg plak...almaklumla..guna byk utk kenduri aku)....lastly, bila aku dah ready nak mulakan pjalanan jauh..br best nak honeymoon klu badan dah segar...korg setuju x?

17.Money or household items?
x kisah la...yg penting jgn sampai dia berhutang sampai xleh byr semata2 utk tuh...

18.How many kids would you like to have?
aku nak ramai....tp memandang kan aku kawen dah lewat..(lewat ckit jek ye..)..aku rs sesuainye aku nak 4 org..2 boys..n 2 girls..so cute..
kawen 27, abis study 28,dpt ank sulong umo aku 29..ank kedua 31, ank ketiga umo 33, anak last umo 35...ok la tu...doktor skrg x galakkan pempuan umo lebih 35 mengandung n melahirkan..
klu dpt setahun sorg pun ok gak..harharhar....

19.Will you record your honeymoon in DVD/CD?
x pyh record la...just take photo for memory dah la...kenangan utk anak cucu....

20. Whose wedding plan would you like to know next?
sape2 yg rs nak kongsi wedding plan diorg...

2 ulasan:

filanastasia berkata...

areza : thanx for answer this tag.. whoah.. still miss 'him' yeah?? be cool.. what happened always for a reason.. actually i'm reasoning with myself.. arghhh...

Nurain How berkata...

So Sweet....