Isnin, 26 Januari 2009

love words...

TrYiNg To FoRgEt SoMeOnE YoU LoVeD iS LiKe tRyInG To rEmEmBeR sOmEoNe yOu nEvEr kNoW....


hadiah KUCING?

HEPY besday...arituh aku sambut besday lect aku..
kami bagi dia kucing...
iye...kucing..
puas aku carik keliling jb tempat jual kucing..
last2 kat giant extra gak aku g..
huh..wat bazir minyak kete jek round jb..
kucing tu comei giler..manja lak tuh..
utk 1 mlm aku kena jg dia..giler..
aku x cukup tdo mlm tu..
ble dia bgn jek,aku pun bgn..
bukan ape...aku tkut dia g katil roomate aku..
roomate aku tuh kuat jerit..
kang x psl2 jerit tgh mlm sbb kucing g tpt dia..
so, aku la yg kena handle..
mmg mcm jg bayi la...loteh makcik oooiiii...
esknye aku ngantuk kat klas mcm org jg anak 10....
pg2 aku anto kucing tu kat member lg sorg..
bio dia lak yg jaga..aku nak g kelas beb..
mne leh bwk kucing g klas..
nak tgl kat bilik kang dia berak kat katil aku..naye jek..
wakakakaka...xpela..sbb lecturer aku tu suka giler kat kucing,kami pakat bg kucing..
dia hepy giler dpt kucing..terharu aku..sob..sob..
skrg ni,kucing tu dah slmt duk dlm sangkar dia...
aku ada melawat aritu..cian dier...
nama dia mia...hahaha...mcm miow..tp singkatkan jd mia...
rindu kat mia..pe dia wat skrg ek...
anyway,
HEPY BESDAY PUAN ZAITON.....

welcome back..

dah lama aku x nulih dlm blog nie...
ni dah mula cuti,leh la aku nulih balik..
huhuhu

Jumaat, 2 Januari 2009

AdilKah Kita?

Adil....Sama rata....Sama banyak....Tak de beza...
Kenapa manusia x bleh bsikap adil?
Bkn semua?...ya..tapi kebanyakannya..8.5 dalam 10 org...
Sape?
-Ketua pada pengikutnya..
-Bos pada pekerjanya..
-Guru pada muridnya..
-Guru Besar pada cikgu-cikgu kat sekolah dia...
-Makcik kantin dgn pelanggannya...
-Pakwe pada makwe-makwenye...(yg ada ramai awex la..)
-Suami pada isteri-isterinya....(yg berpoligami..)
-Antara sesama kawan pun ada...
-DAN.....IBU BAPA pada ANAK2nya....
hahh...tgk la...ibu bapa pun xleh nak adil...ada yg yg 'ter'syg lebih...'ter'beri lebih...
'ter'layan lebih... 'ter'manja lebih...dan semua yg ''terlebih''....
kenapa ye? hentikan la...ubah la sikap tu..dgn anak2 sendiri pun camtu ke?
didikla dgn penuh kasih syg YG SAMA RATA.....
biar anak2 itu rasa di sayangi bl ada bersama keluarganya...
kasih syg yg cukup dan adil dpt mengelakkan diorg cr 'kasih syg' kat luar...
seterusnya dpt elakkan masalah sosial di kalangan mereka..
didiklah anak2 anda dgn betul...bersikap ADIL itu penting...
lastly....JANGAN PENINGKAN KEPALA CIKGU SEKOLAH UNTUK MEMBENTUK MURID YG DAH "TERCEMAR PERASAANNYA"....

Khamis, 1 Januari 2009

hepy..sad...hope...

thn baru....
syukur Allah berikan nafas utk menjengah thn 2009 nie..

thn 2008...
Epy moment...
1. bz coz program JPP utk IPTI..
2. my younger brother dpt posting ngajar kat sekolah kitorang sekolh ms kecik2 dulu...hometown sendiri la...
3. tukar status from single to...fiancee..thanx abg..
4. my dear younger sister dpt 8A1B(history) utk PMR..(salute kat dia..putri pun x dpt camtu wlu amek 8 subject je dulu..malas sbnrnye..hehe..)
5. ramai member kawen...

Sad moment...
1. my result turun 1 pointer..
2. berat dah bertambah2 mcm di pampam..huhu..
3. my mummy kene chikunguya ms hr putri btunang..:(
4. hutang btambah coz beli laptop....huhu..kena byr cpt2 nie...tkut pass away sblm sempat abus utang...
5. hbgn my dear bestfriend dah x mcm dulu...putri tunang org...kna jg batas dgn bestfriend yg bernama lelaki...huhuhu...

hope.....
1. 2009 akan mbawa 1001 kemanisan, kebahagiaan dan kejayaan dlm hidup putri..
2. smg diri ini akan sentiasa berada di bawah lindunganNYA....Aminnn....
3. smg sgl prancangan akn di makbulkan dan tertunai dgn izin dariNYA..
4. i'll do my best 4 my study...kekalkan pointer atas 3.5...Aminn...

Selasa, 30 Disember 2008

Si Hensem??

Aritu dia menghilang..putri x tau dia kat mane..sedih sgt2..
..putri nyesal..putri selalu usik dia..
putri kata nak hantar dia jauh..nak halau dari rumah..
putri x maksudkan sbnrnye..tp dia terasa agknye..
putri g JB aritu tanpa bjumpa dgn dia..putri redha..
3 hari putri kat JB..putri balik nampak dia kat dpn pintu rumah..
bl dia balik?...putri salam dia..dia tgk je putri..mcm xde perasaan..
putri kuar bilik br dia dtg kat putri..kaki dia sakit..
rupanya dia xnak kotorkan bju putri td..
dia pgil2 putri..mummy kata kaki dia luka..
kesiannyer..bengkak sgt..putri cb pegang tp dia elak..
dia gaduh agknye..patutla x balik umah..
jln pun terhencot2..baring jauh2 dr org..
tadi adik putri terpijak kaki dia...
meraung2..sayunyer hati putri..
darah kuar dari luka kaki dia..putri tuang minyak gamat...
dia meraung2 sambil muka kat peha putri..
sakit sgt la tu..sedih putri tgk dia..putri usap2 kepala dia..
putri br lps tidokan dia...smg cpt sembuh Merah...
putri syg Merah sbb Merah kucing putri yg plg dgr kata...
dan hensem....hehehe..

Isnin, 29 Disember 2008

Oh MaWi Oh eKiN

putri br tgk majlis kawen mawi ekin..
siaran ulangan kat ASTRO...bgus gak ada ulangan ni..
bgus la tgk majlis tuh..
actually, putri bkn minat sgt kat mawi ekin nie..
tp ikhlas putri doakan smg depa nie bahgia..
bl tgk adik Atif tu bc doa, putri rs sebak sgt..(sejuk perut ibu dier kan..)
itu ke yg depa dok kecoh2kan?ape?budak kecik x leh baca doa ke?
sebenarnye....
doa yg dibaca oleh kanak2 adalah lebih 'mujarab' dan mudah diterima...
nape?
coz kanak2 masih bersih hatinya...bl berdoa, doa merekalah yg sampai dulu dr doa kita2 yg hatinya ada calit2 warna pelangi nie...
(itulah yg Ustazah putri ckp kat kami yg bakal jd pendidik kanak2 umo bawah 7 thn nie)
so....
jgnlah dpertikaikan nape kanak2 tuh diberi peluang baca doa untuk majlis tu...
bukan sbab 'cute'..mawi mahukan yg terbaik utk life dia..
dan sesungguhnya Dia Maha Mengetahui...
semoga mawi n ekin diberkati olehNya..Aminn..